Le-Loup-Bleu.reismee.nl

Voorjaar 2018 4/6

We waren van plan om vandaag nog hier te blijven, maar ik had alles eigenlijk al alles hier gezien. Ben vanmorgen nog naar het kasteel boven op de berg gelopen en genoten van het prachtige uitzicht. Een foto heb ik niet genomen want alleen maar daken, een kerktoren en in de verte bergen, dat is ook niks. Na de lunch zijn we nog even naar de super gelopen omdat we een enkel dingetje waren vergeten. Ja en dan komt er toch een moment dat we de kriebels krijgen en weer verder willen en dat gebeurt vandaag pas ’s middags. Tegen half vier als we de koffie ophebben ruimen we de boel op en gaan rijden. Ik heb op de kaart en op de camperapp gekeken en Fuengirola lijkt ons wel leuk om eens nader te bekijken. Het is maar 90 km over de snelweg, dus dat is met een uurtje gepiept. Tijdens de rit moeten we een aantal bergen over waarvan de hoogste piek op 1368m ligt. Trouwens Antequera ligt ook op een dikke 700m, dus niet verwonderlijk dat het steeds fris blijft. Als we afdalen naar de kust zien we dan ook de buitentemperatuur lekker oplopen naar 27 graden. Op onze plek aangekomen blijken we nagenoeg in het centrum te staan op 200m van de zee en 100m van de supermarkt. Het bevalt ons hier wel. Vanavond hebben we een wandeling gemaakt, heerlijk in een T-shirt zonde trui of vest.

Vrijdag 1 juni

Vandaag zijn we alweer een maand onderweg en hebben nu eindelijk wat ik graag wil, goed zwemwater en een aangename temperatuur, dus wordt er vandaag gezwommen. Heerlijk water met een mooi zandstrand en enkel op de vloedlijn een paar kiezels die vervelend zijn om over te lopen als je het water ingaat, maar dat mag de pret niet drukken. Marjolein heeft vandaag de wasserette hier om de hoek uitgeprobeerd met goed resultaat zodat we ons geen zorgen hoeven te maken dat we zonder schoon goed komen te zitten. Hoewel, als ik onze kleding voorraad zie dan gaat dat nog niet zo snel gebeuren. We staan hier naast een stel langparkeerders en ik vroeg mij af hoe zij aan vers water komen en hoe hun toilet legen, nou heel simpel, achter onze camper is een straatdeksel waar een waterkraan zit met Gardena aansluiting en een andere deksel waar je de toiletcassette kan lozen. Zo kan je met de super om de hoek het hier wel een tijdje uithouden en dat zijn wij dan ook van plan om te doen.

Zaterdag 2 juni

Vandaag is hier rommelmarkt op de rest van het parkeerterrein, gelukkig mogen wij hier blijven staan. Het blijkt een immens grote markt te zijn waar van alles te koop is. Natuurlijk struinen wij de hele markt af, maar voordat we zover zijn worden we aangeroepen. Wat blijkt, buren uit onze flat zijn hier met vakantie. Leuk, nou dat werd dus samen koffiedrinken en bijkletsen, reuze gezellig. Na de lunch heb ik de fiets gepakt en ben naar de Lidl gereden die aan de andere kant van de snelweg ligt. Waarom perse naar de Lidl terwijl de Mercadona om de hoek ligt, simpel, daar hebben ze het bood wat ik graag wil. Ja als ik dan toch op de fiets zit, dan heb ik maar even de hele plaats van zuid tot noord bekeken en ik moet zeggen dat is een heel eind. Na het avondeten zijn we gezellig op en terras hier aan de parkeerplaats gaan zitten. Goed terras, goede wijn, betaalbare prijzen, wifi en geen toeristen want die zitten allemaal op de boulevard.

Zondag 3 juni

Zal straks zien of ik op het terras van gisteravond via de wifi foto’s op de weblog kan plaatsen, dan kunnen jullie zien waar ik over schrijf. We zijn van plan om in ieder geval tot en met dinsdag te blijven want dan is hier markt en die schijnt eveneens erg groot te zijn. We zien wel.

Helaas is het er niet van gekomen om foto’s te plaatsen doordat we een leuk stekje vonden waar we hebben gegeten waardoor het te laat was om aan de laptop te werken.

Maandag 4 juni

Vanmorgen heerlijk in zee gezwommen. Eerst een beetje vreemd dat ik de hele zee voor mij alleen had totdat ik er inliep, brr ijskoud! Geen wonder dat alles op het strand lag maar geen mens aan het zwemmen was behalve ikke. Toen ik na een kwartiertje snorkelen terug naar de kant kwam standen daar drie ouwe macho Scandinaviërs tot aan de knieën in het water te schreeuwen dat het water wel heel erg koud was. Toen ze mij zagen en ik hun zei dat ze verder het water in moesten gaan verklaarden ze mij voor gek, het was veel te koud. Een van hun vroeg me hoelang ik in het water was geweest en toe hij mijn antwoord hoorde kon hij zijn oren niet geloven, ach ja het is maar wat je gewend bent of je niet laat afhouden door een beetje kou. Vanmiddag hebben we de dag doorgebracht met lezen en zitten nu op ons welbekende terras bij la Picadita maar het internetten wil nog niet lukken, als het wel lukt zien jullie dat vanzelf. Morgen is hier markt, dus nieuwsgierig wat dat weer voor leuks brengt. Horen jullie vanzelf.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!