Le-Loup-Bleu.reismee.nl

Voorjaar 11/6

Dinsdag 5 juni

Vandaag is hier voor onze deur weekmarkt het is een hele grote markt, hij gaat het hele terrein over en staat vol met kledingkramen en alles voor de toeristen. Na even zoeken heb ik zegge en schrijven 1 groentekraam gevonden. Natuurlijk ontbreken de donker gekleurde medemensen niet die allerhande voor de toerist in aanbieding hebben. Na de markt heb ik weer gezwommen en hoe vreemd, ik was weer de enige die het water inging terwijl het strand vol met zonnebaders lag. Juist, zonnebaders maar geen waterbaders. Verder de dag doorgebracht met wat luieren en wandelen over de boulevard, och je kan het slechter treffen.

Woensdag 6 juni

Laat opgestaan en na het ontbijt zijn we met de fiets naar de Lidl gereden om wat voorraad te halen. Het is niet echt nodig om daar heen te gaan want we hebben de Mercadona supermarkt als het ware om de hoek, maar even ergens anders heen is ook niet verkeerd. Na de lunch hebben w de fiets weer genomen en zijn de boulevard helemaal afgereden in zuidelijke richting en kwamen uiteindelijk bij een groot shoppingcenter uit. Hier hebben wij ons de rest van de middag vermaakt met het een en ander te kopen van spullen die we eigenlijk niet echt nodig hebben, maar het plakt zo prettig aan je vingers. We waren van plan om hier iets te eten, maar een pizzaboer en wat hamburger- en broodjestenten was niet wat we zochten, dus zijn we rond 19.30 uur maar met volle fietstassen vertrokken en hebben bij de Italiaan in de buurt van de camper gegeten. En de keuze was helemaal niet verkeerd.

Donderdag 7 juni

Na een week gaan we dan toch maar Fuengirola verlaten. Echt uitgerust zijn we niet want we hebben de halve nacht op een muggenfamilie gejaagd tot de laatste telg van de familie het loodje had gelegd. Ik had gehoord dat in Motril een leuke camperplaats aan het strand zou zijn, dus daar naartoe. Nou een leuke locatie was het, mooi met verharde parkeerplaats en veel palmbomen zodat ieder zijn eigen schaduwplekje kon opzoeken. Echter het strand was een vieze rotzooi. Er was wel met de trekker over het strand gereden om het vlak te maken, maar het resultaat was dat daarmee de troep alleen maar werd verspreid. We hebben de stop gebruikt om te eten en hebben een nieuwe route geprogrammeerd. Het is niet ver en zo zijn we al om drie uur op de bestemming, Los Baxos de Guardias Viejas. Dit is een klein dorpje direct aan de zee en hier staan we heerlijk in de vrije natuur, echter we merken dat aan het hier staan aan een nadeel kleeft, er wordt hier de hele dag heen en weer gereden over het zandpad met alle narigheid van dien. Jammer, dan gaan we morgen maar weer verder. Wel wordt er eerst uitgebreid gezwommen en genieten we van een heerlijke rustige avond met prachtige vergezichten over de zee. Alleen jammer dat die locals tot laat in de nacht op en neer blijven rijden.

Vrijdag 8 juni

Met een klein uurtje rijden zijn we in Almeria en staan hier op een parking met speciale vakken voor campers. De boulevard en het strand ligt op 100m afstand, in feite is het op het eind van de parkeerplaats de boulevard oversteken en het strand oplopen. Wat wil je nog meer? Een ietsje minder wind want het waait hier stevig. Windfinder geeft voor vanavond 5 bft en voor morgenmiddag zelfs 6 bft. Zwemmen is een stevig stukje knokken tegen de branding want er lopen behoorlijke golven hier. Ook de wind speelt zijn spel want de wind- en kitesurfers hebben veel plezier. Dus gaan we maar met de iets het centrum bekijken en sponseren de plaatselijke horeca.

Zaterdag 9 juni

Vandaag hebben we weer markt voor de deur. Natuurlijk gaan we even kijken en ja, dit is een echte markt met alles wat op een markt thuis hoort voor de plaatselijke bevolking. Na de markt gaan we even naar de supermarkt. Je kan kiezen, een Mercadona op een paar honderd meter, eigenlijk de zijstraat op de parkeerplaats en een Lidl op 1km afstand. Na afloop van het inkopen gaan we aan de overkant van de marktplaats eten en daar hebben we zeker geen spijt van. Een drie gangenmenu voor €10,- inclusief drank naar wens, daar kan je toch niets van zeggen en natuurlijk was het lekker.

Nadat onze maag zijn tijd heeft gehad om tot rust te komen hebben we de fiets gepakt en even een rondje gefietst. Het fietsen bracht ons in de richting van Cabo de Gata waarmee we een mooi zicht hadden op de kuststrook van Almeria.

Zondag 10 juni

De morgen wordt begonnen met uitgebreid een paar keer zwemmen en snorkelen. Alleen jammer van de wind en de onrustige zee, je zou tijdens het snorkelen zomaar zeeziek kunnen worden zo gaat het op en neer en als je naar de bodem kijkt dan zie je dat je behoorlijk heen en weer gaat. Evengoed toch heb ik lekker gezwommen en daar gaat het toch om. Om half twee gaan we weer verder, we gaan naar Mojacar. Hier staat een strandtent met eigen parkeerplaats we de camper kunnen plaatsen. Ook kunnen we hier gratis water tanken en ons toilet lozen. Bij aankomst blijkt het een mooie stek te zijn, we staan hier als het ware met de wielen op het strand met voor ons de zee en achter ons bergen. Heerlijk rustig! Het strand bestaat uit fijne grind met, op de waterlijn overgaand de zee in, grote stenen en rotsblokken, ideaal voor snorkelen. De stenen onder water, die ongeveer een meter of dertig de zee ingaan, zijn geen belemmering bij het de zee in lopen. Natuurlijk ga ik zo snel mogelijk zwemmen en ja hoor, het is heerlijk hier.

Maandag 11 juni

De dag wordt, het kan bijna niet anders, begonnen met zwemmen. Natuurlijk blijven vandaag hier staan. Ik ga bijna om het half uur even of wat langer de zee in en voel me heerlijk. Na de lunch ga ik een nabijgelegen wachttoren uit de twaalfde eeuw bekijken. Het mooie is dat hij open is en je met een trap helemaal naar boven op het bordes kan waar je een fantastisch zicht op de zee en de omgeving hebt. Zo zie je ook hoe strategisch de toren staat, links en rechts zie je een vooruitspringende landtong (kleine kaap) waar men vroeger de seinen naar kon doorgeven. Als ik weer beneden ben en een stukje verder de onverharde weg afloop, of liever gezegd, oploop zie een wegwijzer naar een uitkijkpunt boven op een berg. Uiteindelijk blijkt het de derde bergpunt vanaf de weg te zijn en gaat het pad omhoog via een steil geitenpad. Het pad is in feite niet veel meer als een watergeul die slingerend de berg omhoog gaat. Na diverse mooie kijkpunten en slingerend rond de berg kom ik uiteindelijk na een uur klimmen op de top waar een plateau is met een schuilhut. Het uitzicht is fenomenaal. Maar het allermooiste is dat aan de achterkant van de berg een breed pad omlaag gaat. Dit pad is nog geen fractie steil vergeleken met wat ik heb geklommen. Met een beetje overdrijving, wat lef en een krachtige vierwiel aangedreven jeep zou je zelfs met zo’n ding hier omhoog kunnen rijden. Je kan wel denken dat de terugweg een makkie was zodat ik, ondanks dat de weg langer was, toch snel beneden was en oh ironie, ik uitkwam tegenover de parkeerplaats van de camper.