Le-Loup-Bleu.reismee.nl

WE ZIJN ONDERWEG

Nadat de laatste spulletjes nog aan boord waren gebracht hebben we eerst nog thuis geslapen en zijn donderdagmorgen 4 juni om 9.20 uur met mooi weer vertrokken. We moesten met een omweg, door een stremming van sluis Linne, via sluis Roermond en sluis Heel. Daarna waren we pas weer op geplande route. Nadat we in Maasbracht hebben getankt kunnen we na een kwartier wachten de sluis in. Bij sluis Born is het lang wachten en heeeeel langzaam schutten. Zo langzaam dat de beroepsvaart zich begint te beklagen. Bij de bocht van Elsloo zijn ze druk aan het werk met de kanaalverbreding en hier is het dan ook dat het stremt. Als we na de bocht de geladen vrachtvaart voorbij lopen krijgen wij de lege beroepsvaart achter ons aan (zie foto) maar ze komen ons niet voorbijlopen daar onze snelheid schijnbaar ok hun snelheid is. Uiteindelijk komen we in Maastricht aan bij jachthaven Treech en hebben dan exact 8 uur gevaren. Normaal is dit een traject van 5 uur. De volgende dag blijven we lekker hier, genieten van het mooie weer en het nietsdoen en nemen deel aan de verenigings BBQ. Met onze buren die ook lid zijn van onze jachthaven wordt nog gezellig reiservaring uitgewisseld. Hopelijk gaat het met de schipper nu beter, want hij had daags tevoren een lelijke val gemaakt. Later op de avond krijgen we nog een onweer met mooie lichtflitsen aan de hemel. Een harde knal en de regen stort in bakken omlaag en het onweer is voorbij. Zaterdag zijn we naar Luik gevaren en hebben ons goed geamuseerd op een lokaal terras met een mooi glas bier voor ons. Zondagmorgen 7/6 eerst naar de markt en tegen 12.00 uur zijn we naar Huy gevaren waar we om 15.30 uur met enig wringen de laatste vrije plaats konden bemachtigen. Nu is het enkel nog genieten van het mooie weer en morgen gaat het richting Namen of Dinant.