Le-Loup-Bleu.reismee.nl

Voorjaar 19/6

Dinsdag 12 juni

Vanmorgen werd ik in alle vroegte wakker van de voorbij varende vissersschepen waarvan er een wel erg dicht onder de kust voer en ook nog eens behoorlijke herrie maakte. Ja dan ben je wakker en wat doe je dan, juist, foto’s maken van de zonopkomst. We gaan weer eens verder en hebben enkele plaatsen in de route opgenomen om te zien of we daar willen staan. Uiteindelijk viel het allemaal en beetje tegen of was het niet toegestaan om daar te ovenachten. De vrije plaatsen hier in Spanje komen steeds meer onder druk te staan, ik denk vanwege de lobby van de campings en daar mag ik ze eerlijk gezegd geen ongelijk in geven, maar leuk vind ik het niet want vrij staan heeft toch wel iets. Uiteindelijk komen we in Cabo de Palos, een vissersplaats met op een uitstekende kaap een vuurtoren. Bij deze vuurtoren hebben wij vorig jaar nog enkele dagen gestaan. Als we bij de camper terugkomen, nadat w een kop koffie hebben gedronken bij de haven, is men zo vriendelijk geweest om een briefje op de deur te plakken met de mededeling dat we daar niet mogen staan. We staan nb op een strook met parkeerhavens. Nou hier wouden we toch niet blijven en de koffie was lekker, dus niet zeuren. We gaan kijken of ons stekje van vorig jaar op La Manga de Mar Menor, een landstrook tussen de zee en een binnenmeer, er nog is. En ja hoor, er staat slechts een camper, dus schuiven wij gelijk erbij en staan nu op een kleine parkeerplaats bij een strandtent waar ik kan kiezen of ik in de zee of in het binnenmeer ga zwemmen. Het wordt beide met een grote voorkeur voor de zee. De landstrook is 18,5 km lang en wij staan hier tussen km 14 en 15.

Woensdag 13 juni

Natuurlijk blijven vandaag hier staan, we hebben voldoende voorraad en een volle watertank, dus voorlopig hoeven niet weg hier. Er wordt veel gezwommen, het supboard wordt opgepompt en verder wordt er regelmatig gewoon niets gedaan.

Donderdag 14 juni

Ik kan e niets aan doen maar het zal voor vandaag weer een gelijk gezind verhaal worden. Zwemmen, suppen en vandaag ook nog snorkelen en tussendoor een beetje wandelen. We blijven mooi weer houden met ca. 28-30 graden waarbij na de middag het harder gaat waaien wat alleen maar leuk is als ik met het board bezig ben.

Vrijdag 15 juni

We moeten diesel tanken en we willen naar El Pinet, ook een plek waar we vorig jaar waren die ons goed was bevallen. We gaan vandaag omdat het op vrijdag nog rustig is met boodschappen doen en het morgen in El Pinet wel eens druk kon gaan worden. Maar eerst stoppen we in Cabo de Palos om koffie te drinken, ach en omdat het gezellig is op het terras en we de tijd aan ons zelf hebben, eten we ook maar gelijk hier. Van hieruit rijden we naar San Javier en gaan bij L Clerck goedkoop diesel tanken, dat scheelt toch al gauw 12 cent/ltr. De volgende stop is Torreviega hier is een camperplaats beschreven en die willen we natuurlijk wel even zien. Als het bevalt blijven we daar, nou bij aankomst hebben we het wel gezien, je hebt hier een prachtig uitzicht over de zee maar je staat ook vol in de wind en waaien doet het goed hier, dus wegwezen. Ja en zo wordt het dan toch El Pinet, een leuk strandje met restaurant en grote parkeerplaats op 1,5 km afstand van La Marina. Het is vrij rustig hier met de campers, er staat slechts een rij onder de bomen gestald waar nog voldoende plekken vrij zijn.

Zaterdag 16 juni

Zo langzaam aan zijn we toch aan onze terugreis bezig, hoewel dat nog even gaat duren, maar we komen nu toch al in de buurt van Alicante en dadelijk Valencia, ja en dan moet je opletten dat het niet te snel gaat en zou het maar zo kunnen gebeuren dat we te vroeg thuis zijn en dat willen we natuurlijk niet. Dat we gisteren al hierheen zijn gereden is maar goed ook, want om acht uur dienden zich al de eerste badgasten aan en werd het in de loop van de morgen volle bak. Wij hebben er hier weinig last van omdat we in een rij met de campers staan en onze stoelen achter de camper in het park zetten. Mooi is hier dat het vol staat met grote bomen die veel schaduw geven, en ideaal zijn om de hangmat op te hangen. Zwemmen doe ik slechts een paar keer want ik vind het veel te druk met die weekendgasten. Wij houden ons voornamelijk rond de camper op, lekker in de schaduw in de hangmat een boek lezen met binnen handbereik een vloeibare versnapering, wat wil je nog meer?

Zondag 17 juni

Zoals gisteren gaat vanmorgen in het restaurant de muziek keihard aan met een soort Spaanse Reggae. Nou of je wil of niet, maar je bent gelijk wakker. Het is even wel lekker om aan te horen, maar na de derde plaat weet ik al wat de vierde gaat worden, ja en dan hoeft het voor mij niet meer. Ik denk dat de schoonmaakploeg deze arbeidsvitaminen draait want tegen negen uur is het weer stil. Dat heet, met de muziek, maar niet met de badgasten, er wordt af en aan gereden, kris kras geparkeerd en wij worden ondanks dat het nog vroeg is al bijna helemaal ingesloten. Alles tot daar en toe, maar als die Spanjolen nu eens rustig konden praten, maar nee dat gaat met zoveel lawaai dat ik het niet leuk meer vind en we, ondanks dat we vandaag en morgen nog zouden blijven, besluiten het veld te ruimen en over te dragen aan de badgasten. We rijden eerst een kort stukje terug naar San Fulgencio en gaan bij de Lidl brood kopen. Waar we vandaag heen gaan weten we nog niet, wat deert de zon schijnt en het is zondag. We gaan langs de kust noordwaarts, eten in de omgeving van Altea een hapje langs de weg en besluiten om naar Benissa te gaan. Deze camperplaats is voorzien van alles wat we nodig hebben na een paar dagen zonder voorzieningen. De vuilwatertank hadden we vanmorgen al reeds geleegd, dus wordt de drinkwatertank gevuld en de wc cassette geleegd. Om hier te blijven zien we niet zitten, parkeren moet je in een parkeervak naast de weg waar allemaal grindwagens staan geparkeerd, dus dat wordt morgenvroeg een herrie van startende motoren. Ook is het hier een beetje doods en saai en ver weg van het centrum, gevolg, we gaan verder. We hebben besloten dan maar weer naar een vertrouwde plek te gaan, Cullera. En zo staan we weer samen met een vijftiental campers op een groot evenemententerrein direct aan het strand en het beging van de lange boulevard van Cullera.

Maandag 18 juni

Het is heerlijk rustig hier, we staan hier op ruime afstand van elkaar, soms zelfs 50 tot 100 meter zodat ieder zijn eigen privacy heeft. Natuurlijk wordt er driftig gezwommen en met het supboard gevaren. Tegen etenstijd gaat de bbq aan wordt begonnen aan een gezellige avond.

Dinsdag 19 juni

Tegen elf uur wandelen we via de boulevard naar het centrum, nemen een kop koffie, lopen verder en gaan bij de overdekte markthal een broodje eten. We eten hier bij een biologische kraam een heerlijk broodje rijk belegd en warm gemaakt met eigen producten en vergezeld door een goed glas wijn voor de somma van € 8,- voor ons samen. Bij terugkomst wordt het supboard genomen en is het volop genieten van de branding golven. Het waait stevig, volgens Windfinder 4 bft. waardoor het een lekker ruig zeetje is om op te spelen. Schijnbaar bevalt het mij zo goed dat mijn zorgzame echtgenote komt kijken of ik nog niet naar de camper kom. Het schijnt dat ik ca. 2,5 uur op die plank heb zitten spelen. Lang leve de fun!